image-removebg-preview-1-pazheqlic1topnh7c68rlkhukb6oyuwbmfcp74fty4-pebul86yaciphms235dnoeivfg7fmp7dvgjmdfutss-pecjunzgorh0jjrolrc1mer2bbp606m38rgx29f7mk

לתיאום פגישה 054-6613917

אקווריום צמחייה

אקווריום צמחיה הינו אקווריום אשר בו מגדלים צמחייה אמיתית. הצמחיה הטבעית בשילוב עם דגי נוי נותן מראה של גינה מושלמת בתוך האקווריום. נכון, יש צמחיה מלאכותית אך הצמחיה המלאכותית יפה ככל שתהיה לעולם לא תיתן את אותו האפקט. כך תוכלו להנות מהגידול עצמו של הצמחים באקווריום שזוהי חוויה בפני עצמה. במאמר זה נלווה אתכם שלב שלב על האפשרויות של הקמת אקווריום צמחיה טבעית.

בחירת האקווריום– ראשית תבחרו אקווריום לפי המידה שתרצו, לפי המבנה שתרצו וכמובן לפי התקציב שלכם. יש להקפיד שלא לבחור אקווריום גבוה מאוד על מנת לא ליצור בעיה של כניסת אור.

מצע שתילה- מצע שתילה הוא מצע עליו שותלים את הצמחים באקווריום. יש שתי אופציות ביצירת מצע שתילה באקווריום צמחיה: האחד, והאיכותי ביותר הוא מצע העשוי מכדורים קטנים של חצי בוף חצי קרמיקה. מוצר זה מכיל בתוכו דשנים מיוחדים אשר פורקים את הדשן באופן איטי. למצע זה אין צורך להוסיף חצץ נוסף והוא מגיע בכמה גוונים. אופציה שניה, היא שימוש בדשן וחצץ. ניתן לפזר באקווריום דשן לצמחיה, על הדשן יש לפזר חצץ עדין לאקווריום. החצץ מונע את עלית וציפת הדשן שפוזר על הקרקעית. לאחר שפיזרנו את מצע השתילה, רצוי לשלב בקרקעית מעט סלעים או שורשים וכן לעשות מספר מפלסים בקרקעית על מנת ליצור מראה טבעי ולא אחיד באקווריום.

חימום לקרקעית האקווריום- חימום בקרקעית האקווריום הינו גוף חימום המגיע כחוט ארוך מאוד אשר מסדרים בקרקעית האקווריום מתחת למצע השתילה שבחרנו. החימום גורם לזרימת מים בשורשי הצמחים, אשר נגרמת משינוי הטמפרטורה באקווריום וכתוצאה מכך נוצר אוורור לשורשים. החימום אינו מוצר חובה באקווריום צמחיה אך הוא מאוד יעיל ועוזר בגידול הצמחיה באקווריום.

פילטר-  באקווריום צמחיה מומלץ להתקין פילטר בעל גוף סינון גדול ובעל זרימה חלשה. זאת מאחר, ובאקווריום צמחיה אנחנו מעוניינים שהזרימות יהיו חלשות. זרימה חלשה באקווריום צמחיה, עוזרת לצמחיה להתפתח מאחר וזה לא מונע בריחה של ה-co2 מהמים.

גוף חימום – יש לשים באקווריום צמחיה גוף חימום (טרמוסטט) המכוון לטמפרטורה שלא עולה על 26 מעלות צלזיוס.

משאבת אויר – באקווריום צמחיה נדרש לשים משאבת אוויר  לא גדולה שמחוברת לאבן אויר קטנה. רצוי מאוד להפעיל את משאבת האויר על שעון שבת ככה שתעבוד רק בלילה בחושך כאשר האורות מכובים. זאת מאחר וכאשר האורות באקווריום דולקים יש תהליך של פוטוסינתזה באקווריום והצמחים פולטים חמצן למים. ולכן אין צורך במשאבת חמצן כאשר התאורה דולקת, אלא רק בחושך. למעשה בחושך הצמחים ממשיכים לצרוך חמצן ולכן רצוי להכניס מערכת co2 לאקווריום, אשר יוצרת גידול מואץ של הצמחיה ומאפשרת לגדל כמעט את כל סוגי הצמחים וכך יוצרים אקווריום צמחיה עשיר יותר וחי יותר.

מערכת co2 ישנם מספר רב של אפשרויות הכנסת CO2 לאקוורים. ניתן להתשמש במערכת של קסטות פחם, בלינום קטנים, טבליות ועוד.המערכת הכי מומלצת לאקווריום צמחיה הינה דפיוזר המייצר co2 באקווריום. שימו לב לא לשכוח לכבות את אספקת ה-co2 בלילה כשחשוך.

תאורה- בעבר השתמשו בסוגי תאורה שונים אשר היו מאוד יקרים לקניה ובצריכת החשמל, ואף גרמו להתחממות יתר של המים באקווריום. כיום, תאורת הלד פתרה את רוב הבעיות, ניתן לקנות מערכת תאורת לד בעלת עוצמה גבוהה ושאינה מחממת את האקווריום, וכמובן במחיר סביר ובצריכת חשמל סבירה.

מילוי מים-  לאחר שגמרנו להתקין את כל הציוד הנחוץ באקווריום, נמלא אותו. יש למלא במים עד ¾ מגובה האקווריום. מומלץ שחלוקת המים תהיה כך ש- 2/3 מהמים יהיו רכים כלומר, ללא אניונים ובקטיונים. שאר המים יהיו מים רגילים מהברז. לאחר סיום מילוי המים באקווריום, יש להפעיל את המערכות ל-48 שעות, פעולה זו גורמת לניקוי המים.

וכעת לחלק הכיף!

שתילת הצמחים- נתחיל לשתול את הצמחיה באקווריום מגב האקווריום וקדימה כך, שבחלק האחורי של האקווריום ישתלו הצמחים הגבוהים, ובחלק הקדמי ישתלו הצמחים הנמוכים. ראשית, יש לפרק את הצמחים מהכוסיות שלהם ולשתול אותם עד לגובה של 2 ס"מ מעל גובה השורשים. ישנם סוגי צמחים שניתן לשתול על גזעים כגון אנוביה ומיקרוסוריום, אותם נצמיד בעזרת חוט דייג שקוף לשורשים.

לבסוף, ניתן לאקווריום לפעול לעוד 24 שעות ורק לאחר מכן ניתן להוסיף דגים לאקווריום. כמובן אל תשכחו שכאשר אתם ניגשים לחנות לקנות דגים יש לוודא שהדגים מתאימים לאקווריום צמחיה ושאינם דגים שאוכלים את הצמחים (תוכלו למצוא מידע בשאר המאמרים באתר המנחים בהתאמת דגים לאקווריום). בנוסף, מומלץ לקנות גם דגים המנקים את הצמחיה משאריות ירוקת. מומלץ כל חודש להוסיף מעט דשן לאקווריום לפי הצורך ואף לגזום את הצמחים.

בהצלחה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל דבר ועניין

נכתב על ידי אורן בן שמשון

מתעניינים באקווריום בעיצוב אישי?

בשביל זה אנחנו פה (:

לשיחת ייעוץ בחינם השאירו פרטים

Call Now Button