image-removebg-preview-1-pazheqlic1topnh7c68rlkhukb6oyuwbmfcp74fty4-pebul86yaciphms235dnoeivfg7fmp7dvgjmdfutss-pecjunzgorh0jjrolrc1mer2bbp606m38rgx29f7mk

לתיאום פגישה 054-6613917

בריכות ביולוגיות/אקולוגית – בריכות שחיה ביולוגיות

אז מהי בעצם בריכה ביולוגית?

ראשית בואו נבין ביחד מהי בריכה ביולוגית או אקולוגית אם תרצו. למעשה בריכה ביולוגית היא בריכת נוי כמו כל בריכות הנוי, ההבדל בין בריכת נוי רגילה לבריכת נוי ביולוגית הוא מערכת הסינון. בבריכת נוי רגילה המכילה דגים וצמחים עבודת הסינון נעשית בעזרת פילטר חיצוני. מערכת הפילטרציה החיצונית מבצעת סינון מכני בעזרת אבנים, קרמיקות, פחמים, ספוגים ועוד. שיטת עבודה זו היא אכן יעילה ומאפשרת לנצל את גודל הבריכה הקיימת ללא הקצאת מקום למערכת הפילטרים, אך מערכת הסינון שלה מוגבלת ובכך במישרין מגבילה את כמות הדגים שניתן לאכלס בבריכת הנוי.

כפתרון למגבלה זו ניתן לבנות בריכה ביולוגית. בריכה מסוג זה משמעותה הקמת מערכת סינון טבעית בעזרת מצעי שתילה, צמחים ודגים שמנקים ומסננים את המים. ראשית על מנת להקים בריכת נוי כזאת צריך לקחת בחשבון שנדרשת הקצאה של לפחות 20% מגודל הבריכה. מתחם זה למעשה יהיה מערכת הסינון הביולוגית שלנו. בפיסת הבריכה שהקצאנו לפילטר הטבעי מניחים מצעים שונים המכילים בקטריות אן אירוביות שניזונות מרעלים שנוצרים בבריכה ובכך הופכות את המים לנקיים ואיכותיים. בנוסף, במתחם זה משלבים צמחים הניזונים מאמוניה ובכך מנטרלים גם כן את הרעלים במים. שימו לב, כי למרות שהקמנו מערכת סינון ביולוגית לבריכה עדיין צריך סינון חיצוני לתפיסת לכלוכים מרחפים. למערכת זו מוסיפים מערכת UV אולטרה סגולית ובכך קיבלנו מערכת סינון אופטימלי וחזקה ביותר לבריכת הנוי שלנו.

מערכת סינון מאפשרת לנו טיפול מינימלי בבריכת הנוי ועוזרת באחזקת הבריכה במצב אופטימלי למשך שנים ובכך ניתן לגדל דגי נוי וצמחי מים בנחת ובמינימום טיפול. עד כה עסקנו בבריכת נוי ביולוגית, אם כן, מהי בריכת שחיה ביולוגית?

בריכת שחיה ביולוגית

אז אם הבנו את הרעיון של מערכת סינון ביוגלוגית נוכל כעת להסביר כיצד מערכת זו משתלבת בבריכת שחיה ביולוגית. בעצם, גם כאן העיקרון הוא להשתמש בדגים ובצמחיה ובמצעי בקטריות כסינון טבעי. לא להיבהל! אינכם צריכים לשחות עם הדגים עצמם! ישנן כמה אופציות לבנית הבריכה, ניתן לבנות את אזור הפילטרציה של הצמחים והדגים כחלק מהבריכה או להפריד אותו לגמרי. החלטה זו תלויה אך ורק ברצון הלקוח לשחות עם הדגים והצמחיה או לא. היתרון הגדול של בריכת שחיה ביולוגית הוא שאין כלל שימוש בכימיקלים, בכלור או במלחים. החיסרון של בריכת שחיה ביולוגית הוא שנדרש טיפול רצוף נגד ירוקת וטיפול בקירות הבריכה למניעת הצטברות אצות. אך, אין שני לטבע ובריכה ביולוגית מאפשרת תחושה של שחיה במעיין, המים נעימים יותר, אינם שורפים בעיניים וההרגשה נפלאה טבעית.

* חובה לעבוד בבריכת שחיה ביולוגית במשאבה אשר המתח החשמלי שלה נמוך מ- 12 V, או במשאבות חיצוניות מנותקות של בריכת שחיה. כל מערכות UV אולטרה סגול ותאורות המים חייבות להיות במתח נמוך של 12 V.

בהצלחה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל דבר ועניין

נכתב על ידי אורן בן שמשון

מתעניינים באקווריום בעיצוב אישי?

בשביל זה אנחנו פה (:

לשיחת ייעוץ בחינם השאירו פרטים

Call Now Button