image-removebg-preview-1-pazheqlic1topnh7c68rlkhukb6oyuwbmfcp74fty4-pebul86yaciphms235dnoeivfg7fmp7dvgjmdfutss-pecjunzgorh0jjrolrc1mer2bbp606m38rgx29f7mk

לתיאום פגישה 054-6613917

הקמת בריכות נוי

בריכת נוי מהווה חלק מרכזי בגינה הביתית ומשלימה את המראה הטבעי בחצר הבית. בריכת נוי קטנה או גדולה, מכניסה חיים לגינה. שילוב של מים ודגי נוי יחד עם צמחיית מים משדרגים את חצר הבית. בשנים האחרונות הקמת בריכת נוי בחצר הבית הופכת למקובלת יותר ויותר ויחד עם זאת, פשוטה יותר וזמינה יותר. המוצרים הנלווים לבריכת נוי כגון, תאורת מים, מזרקות, מפלים וכדומה, גם הם הפכו לזמינים וזולים.

ישנן מספר אפשרויות להקמת בריכת נוי:

  • בריכת נוי מוכנה
  • בריכת נוי מיריעות
  • בריכת נוי יצוקה
  • בריכת חלוקים

ראשית, עלינו לבחור את מיקום הבריכה וצורתה. היתרון הגדול בבריכות הנוי שניתן לבנות אותן בכל צורה וגודל שתרצו. ואם בחרתם בריכה מוכנה, גם כן יש לכם כמה אופציות של גדלים ועומקים. מיקום אידיאלי יהיה כזה שניתן לראות את הבריכה במלואה ובמקום המוצל חלקית. לבריכת הנוי ניתן להוסיף מפלים, מזרקה או נחל ובו צמחיית מים. כל בריכת נוי מחויבת בפילטרים חיצוניים, משאבות מים וכל המערכות הנדרשות.

בריכת נוי מוכנה

בריכות נוי מוכנות ניתן להשיג במגוון רחב של דגמים ומידות. יצרניות הבריכות המוכנות המובילות הן: אואזה (OASE) , והייזנר(HEISSNER) , חברות גרמניות המספקות את הברכות. לאחר בחירת דגם בריכת הנוי הרצויה, יש להניח אותה במקום המיועד. לאחר מכן, לסמן את פני השטח בעזרת חול/חצץ ולחפור באדמה עד לעומק הבריכה הקנויה + 5 ס"מ נוספים. על מנת שבריכת הנוי תשמור על צורתה יש למלא במקביל מים בבריכה ולשפוך חול או את אדמת החפירה בין דפנות הבור לדופן בריכת הנוי. רצוי להרטיב את אדמת המילוי ולהדק בעדינות על ידי מוט או קרש. בסיום הצבת הבריכה ומילוי הדפנות, רצוי להשאיר את בריכת הנוי מלאה במים מספר ימים עד שתתייצב. נהוג להניח אבני שפה סביב בריכת הנוי על מנת להשלים את המראה. בשלב זה ניתן להוסיף מפל או נחל לבריכה. כעת יש למקם את משאבת המים בקרקעית הבריכה ולחבר אותה בצינור שרשורי לפילטר הביולוגי ומשם בצינור שרשורי חזרה לבריכת הנוי או למפל. תאורת מים מומלצת להשלמת האפקט ויש למקם את תאורת המים במקומה הרצוי ולהפעיל את המערכות, ולוודא שהכל עובד כראוי.

בניית בריכות נוי עם יריעות

בניית בריכת נוי בשיטת היריעות מקנה את האפשרות לעצב את בריכת הנוי בכל צורה שתרצו. בריכת נוי הנבנית בשיטת היריעות היא למעשה שיטה שבה חופרים בקרקע לפי הגודל והעומק הרצוי ומניחים יריעות על הקרקע.ישנם מספר סוגים של יריעות לבריכות נוי כאשר שני הסוגים המובילים הינם:

יריעות גומי EPDM של חברת פיירסטון (FIRESTONE) ארה"ב, ויריעת PVC של חברת אואזה (OASE) גרמניה. יריעת EPDM פיירסטון– יריעה זו מגיעה בעובי של 1.02 מ"מ ונחשבת ליריעה החזקה והאיכותית ביותר. יריעת EPDM  הינה גמישה במיוחד ובעלת אלסטיות גבוהה ויכולת התר חבות של כ-300% ומאפשרת עמידות גבוהה בפני תנאי קרקע קשים (היריעה מתאימה את עצמה לתוואי הקרקע). יריעת EPDM– מאופיינת באריכות ימים ללא "התייבשות" וסדיקה. בנוסף, חיבור בין יריעות אלה נעשה בצורה פשוטה ביותר ואינו מצריך כלי עבודה מיוחדים כגון: מבערים וציוד חשמלי. יריעת EPDM מגיעה ברוחבים שונים, 3 מטר, 4.3 מטר ו-6 מטר ובכך ניתן להתאים את הרוחב הרצוי לבריכת הנוי. יריעת PVC תוצרת אואזה – (OASE) גרמניה מגיעה בעובי של 0.5 מ"מ, יריעת PVC הינה יריעה קלה וחזקה, ומשמשת בעיקר לבניית בריכות נוי קטנות ובינוניות.כמו כן, יריעת PVC מתאימה לבניית נחלים המשתלבים לבריכת נוי ואף לאיטום אדניות צמחים וצמחיית מים. יריעת PVC אואזה (OASE) גרמניה מגיעה ברוחבים שונים, 2 מטר, 4 מטר,6 מטר ו-8 מטר, המאפשרים התאמה מקסימאלית למידות בריכת הנוי הרצויה.

יריעה גיאוטכנית– תפקידה של היריעה הגיאוטכנית, בד גאוטכני, הינו ליצור הפרדה בין יריעת EPDM או יריעת PVC  לבין הקרקע. היריעה הגיאוטכנית מונחת על האדמה/ קרקע ומתחת לריעת EPDM או יריעת PVC ובכך משמשת שכבת ריפוד והגנה מפני עצמים חדים ובולטים. כמו כן, היריעה הגיאוטכנית מייצרת הפרדה בין הקרקע לבין יריעת EPDM או יריעת PVC בעת תנועות קרקע.

בניית הבריכה:
כאמור, בניית בריכת נוי מיריעות EPDM או יריעת PVC מאפשרת קווי מתאר חופשיים. יחד עם זאת, רצוי להתחשב ברוחב היריעה וזאת על מנת להימנע ממחברים  או הדבקות מיותרות. חישוב גודל היריעה מבוסס על רוחב מקסימאלי, אורך מקסימאלי ועומק הבריכה.

לדוגמא:
בריכה במידות: רוחב 1.5 מטר אורך 2 מטרים ועומק של 50 ס"מ, תזדקק ליריעה ברחוב 3 מטרים על 4 מטרים. כאשר לכל צד ברוחב ובאורך אנחנו מוסיפים את עומק הבריכה (1.5 מטר+0.5+0.5 ו2מטר+0.5+0.5) בנוסף רצוי להוסיף כ- 20-50 ס"מ נוספים מכל צד לקיפול על דופן הבריכה ולהנחת אבני שפה. לאחר חפירת הבור, יש להניח את היריעה הגיאוטכנית על הקרקע כאשר כל התחתית והדפנות מכוסים.

טיפ- לאחר הנחת היריעה הגיאוטכנית רצוי להרטיב את היריעה בעזרת צינור מים ובכך להצמידה לקרקע ולהפחית את תזוזת היריעה בעת הנחת יריעת EPDM או יריעת  PVC. כעת יש להניח את יריעת EPDM או יריעת  PVC  מעל ליריעה הגיאוטכנית ולהצמידה ככל הניתן לקרקע ולפינות. לאחר מכן, יש למלא כמחצית הבריכה במים על מנת להצמיד את היריעה במלואה ורק לאחר מכן להניח את אבני השפה על קיפולי היריעה בדופן בריכת הנוי.

בדומה להתקנה של בריכת נוי מוכנה, יש למלא את כל הבריכה במים ולהשאירה מספר ימים. לוודא שאין נזילות ואיבודי מים. לאחר מכן, יש להמשיך בהתקנת משאבת מים, פילטר ביולוגי, מפל, צמחיית מים ודגי נוי.

בריכת נוי יצוקה

ישנן שתי דרכים עיקריות לבניית בריכת נוי יצוקה:

  • בנייה בעזרת תבניות
  • יציקה מעל יריעה

בנית בריכה בעזרת תבניות- תעשה על ידי שימוש בתבניות עץ או מתכת (תפסנות) וחיזוק הדפנות והקרקעית בברזל בנין, למניעת סדיקה בבטון, לאחר הסרת התבניות, ניתן לאטום את הבריכה בעזרת חומרי איטום כגון סיקה או הדבקת יריעת EPDM או יריעת PVC לדופן הפנימית.

בנית בריכה עם יריעה ובטון- יש לחזור על הפעולות של בניית בריכה מיריעות EPDM או יריעת PVC בתוספת שכבת בטון של כ-3 ס"מ מעל היריעה. יש להשתמש ברשת פיברגלאס או מתכת דקה לחיזוק שכבת הבטון. היתרון של בריכות נוי יצוקות הוא בעיקר האפשרות לכניסות רב פעמיות לבריכה ללא חשש לפגיעה ביריעות. מומלץ לבריכות שכשוך, לבריכות במקומות ציבוריים ולבתים בהם ישנם בעלי חיים הנכנסים למים.

בריכת חלוקים

בריכת חלוקים הינה בריכה שונה משאר סוגי הבריכות ומטרתה לייצר בגינה אלמנט מים כגון מפל סלע נובע ללא אגן מים גלוי. לצורך בניית בריכת חלוקים ניתן להשתמש באלמנט בריכה + מכסה עילי. את הבריכה מטמינים באדמה עד לגובה המכסה, על המכסה מניחים את הסלע וסביבו מניחים חלוקים שונים. לבסוף מתקינים את משאבת המים בתוך הבריכה ומוציאים צינור לסלע הנביעה.

בהצלחה

 

נשמח לעמוד לרשותכם בכל דבר ועניין

נכתב על ידי אורן בן שמשון

מתעניינים באקווריום בעיצוב אישי?

בשביל זה אנחנו פה (:

לשיחת ייעוץ בחינם השאירו פרטים

Call Now Button