image-removebg-preview-1-pazheqlic1topnh7c68rlkhukb6oyuwbmfcp74fty4-pebul86yaciphms235dnoeivfg7fmp7dvgjmdfutss-pecjunzgorh0jjrolrc1mer2bbp606m38rgx29f7mk

לתיאום פגישה 054-6613917

אקווריום מים מלוחים

אקווריום מים מלוחים הוא ללא ספק סוג האקווריום המרשים ביותר! למעשה אקווריום מים מלוחים מספק לנו את החוויה של קרקעית הים אשר שופעת יצורים מיוחדים ומרהיבים ביופיים שלא ניתן לראות בשום אקווריום. אקווריום מים מלוחים הוא העתק של החיים בים ועל כן יופיו המיוחד אך באותה נשימה גם המורכבות בגידול אקווריום מסוג זה. אקווריום מים מלוחים הוא יצירת מערכת ביולוגית המחקה את הטבע ואת תנאיה המדויקים. על מנת לחקות מערכת זו נדרש הרבה ידע והרבה סבלנות. (שימו לב חשוב לדעת גם כסף! החזקת אקווריום מים מלוחים זהו דבר לא זול). כאן נסקור מהם הדגשים לגידול אקווריום מים מלוחים, הציוד הדרוש לאקווריום מים מלוחים ומה ההבדל בין אקווריום מרינה לאקווריום ריף. שימו לב מאמר זה בא לסקור את הנושא ולתת מושג על אקווריום מים מלוחים ואינו מחליף יעוץ מקצועי.

אקווריום מרינה ואקווריום ריף:

מרינה – אקווריום המכיל רק אבנים טבעיות, דגים, חסרי חוליות, אך ללא אלמוגים ושושנות

ריף – אקווריום המכיל אבנים טבעיות, דגים, חסרי חוליות וכולל אלמוגים, שושנות וכו'.

ציוד:

נציין כאן את הציוד אשר הכרחי על מנת לקיים מערכת של אקווריום מים מלוחים, שימו לב כי יש מגוון חברות אשר מספקות ציוד זה ומומלץ לבחור את החברות המובילות בשוק על מנת למנוע כשל המערכת בעתיד:

פורק חלבונים – שומר על המליחות במים ומפריד שומנים מהמים באקווריום
סאמפ – אוסף של מדורים שדרכו עוברים המים ומסתננים
משאבת גלים – ליצירת גלים במים המדמה את הגלים בים והכנסת חמצן למערכת
תאורה – תאורה לאקווריום (יש להתאים תאורה לפי גודל וגובה האקווריום)
נורת UV – נורה שתפקידה להשמיד טפילים במים
משאבת העלאה – תפקידה להעלות מים המסוננים מהסאמפ שנמצא מתחת לאקווריום אל האקווריום חזרה
מערכת אוסמוזה – סנון ראשוני של מי הברז
סלעים אינדונזים – דקורציה, מצע לגידול לאלמוגים, מספקים בקטריות חיוביות
תוספים לאקווריום – שימוש לפי סוג בעלי החיים שבוחרים לגדל
קירור – על מנת לשמור על טמפרטורה מתאימה ליצורים החיים
מערכת פיצוי/אידוי – מילוי מים שהתאדו ולשמירה על ערכים במים

דגשים בבניית אקווריום מים מלוחים

פילטרציה – כאמור, תפקידו של הפילטר הוא לשמור על ניקיון המים ועל בעלי החיים באקווריום. בטבע השטח הקיים הינו עצום ועל כן הכל קורה שם באופן טבעי כמו גן מערכת הפילטרציה. מאחר ואנו עובדים באקווריום ועל כן המגבלה והצורך בהקמת פילטר. על מנת להגיע למערכת פילטרציה טובה ביותר יש לבנות ולתכנן את הפילטר גדול ככל הניתן, כך אנו מגבירים את יעילותו ותהליך הניקוי באקווריום יהיה טוב יותר. פילטר לאקווריום מים מלוחים ניתן להתקין בשני אופנים. האחד, פילטר ביולוגי והשני פילטר מכני חיצוני. כמו כן, למי שלא יודע פילטר נוסף הוא המסלעה והחצץ, על המסלעה מתפתחות בקטריות טובות ואצות אשר מהוות מארג ביולוגי של פילטרציה. כמו כן מומלץ להוסיף לאקווריום מנורת UV.

פורק חלבונים – מטרת פורק החלבונים הינה לנקות את החלבונים המצטברים באקווריום מים מלוחים. לאור ריכוז חומרים גבוה במים מצטבר חלבון וקצף על פני המים דבר המוביל לעכירות גבוהה, מחלות באקווריום ואף מוות הדגים. על מנת למנוע זאת נשתמש בפורק חלבונים. ישנם מגוון פורקים יש לוודא התאמה בין הפורק לאקווריום. יש להתייעץ עם איש מקצוע.
באקווריום מים מלוחים יש לבצע בדיקות מדדים מדי תקופה קצרה על מנת להבטיח שלא נפגע ערך כלשהו באקווריום. זאת מאחר והמערכת הינה רגישה ויכולה להיות מושפעת מנפילה של ערך אחד.

מלח – יש להשתמש במלח ואיכותי בעל ערכים נכונים ומתאימים לגידול בעלי חיים באקווריום ולבצע בדיקות בעזרת מד המליחות.

זרימות – אקווריום מים מלוחים דורש זרימות בכמה כיוונים ראשית על מנת לחקות את הטבע כמה שאפשר ושנית על מנת למנוע הצטברות של לכלוך באזור אחד. למעשה הזרימות מספקות את המענה לניקיון פנימי של כל מה שנמצא בתוך האקווריום והכנסת חמצן למערכת.

תוספים למים – במערכת טבעית כמו הים כל יצורי החי ניזונים ומתפתחים בעזרת חומרים ביולוגיים שיש בים. מאחר ואקווריום הוא שטח מוגבל יש להוסיף תוספים למים על מנת להגיע הכי קרוב שאפשר לטבע. זאת גם הסיבה שמערכת סינון צריכה להיות גדולה ככל האפשר על מנת לאפשר חילוף חומרים ותנועה מרבית של מים.

חשוב מאוד לדעת!

דגים ואלמוגים מובאים מן הטבע ומאחר ואלו יצורים חיים הם עלולים להביא עמם מחלות או לפתח מחלות לאור טראומה. לכן יש לרכוש דגים, אלמוגים וכו מחנות אמינה בעלת המלצות. שימו לב כי מערכת של אקווריום מים מלוחים הינה בעלת רגישות גבוהה כל שינוי בערכים/מדדים/דגים יכול להפיל את המערכת ועל כן החשיבות במעקב צמוד אחרי תפקודו התקין של האקווריום.

לסיכום

אקווריום מים מלוחים הינו מלאכה מרובה אך מספקת ומעניקה לבית יופי שאין כמותו. אין צורך להירתע מהקמת אקווריום מים מלוחים אך כן יש לקחת בחשבון כי אקווריום מים מלוחים דורש הקמה וליווי צמוד של איש מקצוע (לפחות עד שתהיו מאורים בנושא), טיפול צמוד שלכם ועלויות גבוהות.

 

נשמח לעמוד לרשותכם בכל דבר ועניין

נכתב על ידי אורן בן שמשון

מתעניינים באקווריום בעיצוב אישי?

בשביל זה אנחנו פה (:

לשיחת ייעוץ בחינם השאירו פרטים

Call Now Button