image-removebg-preview-1-pazheqlic1topnh7c68rlkhukb6oyuwbmfcp74fty4-pebul86yaciphms235dnoeivfg7fmp7dvgjmdfutss-pecjunzgorh0jjrolrc1mer2bbp606m38rgx29f7mk

לתיאום פגישה 054-6613917

בחירת והתאמת דגים לבריכות נוי

חלק מהיופי של בריכת נוי הוא הדגים ששוחים בה ונותנים תחושה של טבע אמיתי ומפיחים בה חיים. כיצד לבחור את הדגים המתאימים לבריכת הנוי? כמה דגים יש לשים בבריכת הנוי? תכף נדע.

ישנם כמה סוגי דגים המתאימים לבריכת נוי והם מתחלקים לשלוש קבוצות:

דגי קוי יפני-  משפחת דגים זו מתאימה לגידול בבריכת נוי בכל הגדלים. הדגים מגיעים לגודל של עד 80 ס"מ בשלל צבעים. דגים אלו מאוד עמידים וחזקים וניתן לשלב אותם עם דגי מים קרים מכל הסוגים. בתנאים מושלמים דגים אלו יכולים לחיות עד 100 שנים ואף לומדים להכיר את המגדלים שלהם. כך בעצם ניתן להאכיל אותם ישירות מהיד. דגים אלו לא ניתן לגדל בבריכת נוי שיש בה צמחיה מאחר והם משמידים את רוב סוגי הצמחיה בבריכת הנוי.

דגי נוי מים קרים– משפחה זו הינה דגי הזהב על כל סוגיה. משפחת דגים זו  מגיעה לגדלים של עד 30 ס"מ במגוון צבעים. הדגים הנפוצים ממשפחה זו שמאכלסים בברכית נוי הם: דג הקומט, זהו דג כתום/אדום בעל זנב ארוך, דג השיבומקין/קליקו שהינו דג בגוונים של כחול, לבן, שחור ואפור, דג הטלסקופ ודג השלייר הינם דגים בעלי צורה עגלגלה בעלי מספר רב של זנבות. כל הסוגים הללו מתאימים לגידול בבריכת נוי. דגים אלו חזקים מאוד ואינם רגישים לטמפרטורות קרות מאוד ויכולים לשרוד בתנאי מים קשים.

דגים סניטריים ודגים ביולוגיים- דגים אלו בנוסף להיות מקשטים את הבריכה הם מבצעים פעולות של ניקוי הירוקת, אכילת שאריות צמחית מים שנרקבה ואכילת זחלי יתושים הנמצאים מסביב לבריכה. במשפחה זו ישנם כמה דגים הנפוצים לאכילוס בבריכת הנוי: דג הקרפיון השחור או קרפיון עשב, דג אשר אוכל אצות חוטיות ועלי צמחים שנרקבו, דג הטינקה האדומה לבנת הבטן אשר אוכלת אצות וירוקת מכל סוג שהוא,  בינית הנחלים אשר חופרת בקרקעית הבריכה ומוציאה שאריות לכלוך שנתקעו שם, דג הגרא רופה, השמרלה והפלקוסטומוס דגים המנקים את קירות בריכת הנוי והצמחים משאריות אצות וירוקת ומונעים חניקה של הצמחים מירוקת שנדבקת עליהם. את הגמבוזיה והרוזי בארב דגים אשר ניזונים מתולעים וזחלים שמגיעים לבריכה ובמיוחד מזחלי היתושים, דבר שמבריח יתושים מסביבת בריכת הנוי.

מומלץ לשלב בין כמה סוגי משפחות דגים, שילוב זה יוצר סביבה בריאה יותר וכמובן יפה יותר. כמות הדגים שניתן להכניס לבריכת הנוי תלויה במיוחד בגודל הבריכה, איכות המים ובאיכות הציוד החשמלי של הבריכה.

שימו לב- יש לבדוק שהדגים לא עולים לפני המים בבריכת הנוי, במקרה כזה משמעות הדבר היא שאין מספיק חמצן לדגים.

בהצלחה

נשמח לעמוד לרשותכם בכל דבר ועניין

נכתב על ידי אורן בן שמשון

מתעניינים באקווריום בעיצוב אישי?

בשביל זה אנחנו פה (:

לשיחת ייעוץ בחינם השאירו פרטים

Call Now Button