image-removebg-preview-1-pazheqlic1topnh7c68rlkhukb6oyuwbmfcp74fty4-pebul86yaciphms235dnoeivfg7fmp7dvgjmdfutss-pecjunzgorh0jjrolrc1mer2bbp606m38rgx29f7mk

לתיאום פגישה 054-6613917

בחירת והתאמת דגי הנוי לאקווריום

השלב האחרון בבנית האקווריום הוא איכלוס דגים. בשוק קיימים מאוד סוגים של דגי נוי שניתן להשיג בחנויות בעלי חיים ואצל מגדלי דגים. אך חשוב לדעת, לא כל סוג דג ניתן לאכלס בכל אקווריום ולא כל סוגי הדגים חיים ביחד בשלום עם סוגי דגים אחרים. ובכל זאת, איך נוכל לדעת איזה סוגי דגים מתאימים לאקווריום שלנו? ואיזה סוגי דגים יכולים לחיות ביחד באותו אקווריום?

בעזרת הסבר בסיסי במאמר זו תוכלו לדעת בקלות איך לבחור דגים בריאים, איזה דגים לבחור לאקווריום שלכם, איזה משפחות של דגי נוי ניתן לגדל ביחד, ומהי הכמות המומלצת באקווריום.

משפחות דגי הנוי מתחלקות לשלוש קבוצות עיקריות:

דגי זהב- דגי הזהב למינהם משתייכים לקבוצה הראשונה שהיא דגי המים הקרים ממשפחת הקרפיונים. אלו דגים חזקים מאוד אשר אינם רגישים כלל לטמפרטורה נמוכה, ואינם רגישים למחלות. דבר זה הינו יתרון לגידול ראשוני של אנשים שפעם ראשונה מגדלים אקווריום. גודל הדגים נע בין 5-30 ס"מ, משמעות הדבר היא שלא ניתן לאכלס כמות רבה של דגים באותו אקווריום ושהם מתאימים בעיקר לגידול באקווריום גדול ובבריכות נוי. דגי הזהב ידועים כאכלני צמחייה ולכן לא ניתן לגדל יחד איתם צמחיה טבעית. מי שמחפש אחר דגים יותר מושכים את העין מומלץ שיפנה למשפחת דגים אחרת מאחר ודגי הזהב אינם מגוונים בצבעם ובסוגיהם.

דגים טרופיים- משפחת הדגים הטרופיים השקטים הינה המשפחה הגדולה ביותר והמגוונת ביותר ממשפחות הדגים שמקורותיה פרוסים ברחבי העולם. משפחה זו עשירה בסוגים,גדלים, צורות וצבעים שונים. דגים אלו רגישים לטמפרטורת המים ולכן חשוב להקפיד על ווסט טמפרטורה באקווריום ולשמור על טמפרטורה של 26-29 מעלות. גודל הדגים נע בים 3-8 ס"מ, משמעות הדבר שניתן לאכלס כמות גדולה של דגים באקווריום ואף לגדלם באקווריום יחסית קטן. דגים אלו אינם פוגעים בצמחיית מים ולכן ניתן לגדל יחד איתם צמחים טבעיים באקווריום. כאשר בוחרים לגדל דגים ממשפחה זו חשוב להקפיד על איכות המים באקווריום על מנת למנוע תמותה. זאת ניתן לעשות בעזרת ציוד איכותי ומערכות סינון טובות. היתרון הגדול הוא שתוכלו לשחק עם גודל הדגים באקווריום, כלומר, תוכלו לשים גדלים אחידים של דגים או לאכלס דגים בגדלים שונים וליצור עניין באקווריום. לבחירתכם החופשית!

ציקלידים- דגי הציקלידים משתייכים למשפחת הדגים הטורפים. דגים אלו מתאפיינים גם כן בצבעוניות שלהם, תוכלו למצוא ממשפחה זו מגוון גדלים וצבעים. מקורות הדג הינם מנהרות ברחבי אפריקה. אלו דגים טריטוריאליים, חזקים ואגרסיביים מאוד. משמעות הדבר היא שלא ניתן לאכלס הרבה דגים באקווריום קטן. גודל הדגים נע בין 6-12 ס"מ. חשוב מאוד להקפיד על התאמה מלאה בין הגדלים של הדגים באקווריום, אם לא תקפידו על כך הדגים יכולים להרוג אחד את השני עקב אופיים התוקפני. דגים אלו אינם רגישים למחלות או לאיכות המים, אך מאחר והם דגים טרופיים חובה לשמור באקווריום על טמפרטורת מים אחידה הנעה בין 26-29 מעלות. לא ניתן לגדל צמחייה אמיתית אם מגדלים ציקלידים.

כעת נותר לנו לבחור את הדגים עצמם ולבצע התאמה אולטימטיבית לאקווריום שלנו.

חשוב להבהיר כי אין לשלב בין משפחות דגים באקווריום.

כמה דגים ניתן לשים באקווריום?

כמות הדגים באקווריום תלויה בהרבה גורמים כגון: איכות המים, מערכת הסינון, גודל הדגים, כמות המקום באקווריום ועוד. באופן עקרוני בתנאים נורמאליים ניתן לאכלס:

משפחת הטרופיים- ליטר וחצי לדג

משפחת הציקלידים (טורפים)- ארבע ליטר לדג

משפחת דגי הזהב (דגי מים קרים)- גודל קטן שלוש ליטר לדג

 

חשוב מאוד- אין להכניס את כל הדגים בפעם הראשונה לאקווריום. אכלוס דגים מומלץ רק לאחר 14 ימים מגמר ההתקנה של האקווריום ומילוי המים. בנוסף, בעת האכלוס עצמו יש להכניס רק רבע מכמות הדגים הסופית, ולאחר כמה ימים של התאקלמות ניתן להוסיף רבע נוסף מכמות הדגים וכן הלאה וכן הלאה עד לכמות הסופית. על מנת למנוע כניסה של חלזונות ומזיקים לאקווריוםאשר יכולים להגיע מהאקווריום בחנות החיות, יש להעביר את הדג ללא המים שבהם הבאתם אותו.

דגים מומלץ לקנות בחנות שהנכם סומכים עליה או שקיבלת המלצות. קשה מאוד לזהות ללא ניסיון דגים שאינם בריאים. בכל זאת הנה כמה סימני אזהרה שתוכלו לבחון את איכות הדגים בעת הגעתכם לחנות, ובכך למנוע בעיות באקווריום שלכם:

  • מים צלולים
  • הדגים אינם שוהים בתחתית האקווריום או למעלה בקו המים (למעט דגי קרקעית)
  • אין דגים מתים באקווריום
  • אין נקודות לבנות הנראות כמו פטריה באקווריום או על הדג
  • יש לוודא שהסנפירים של הדגים שלמים ואין פצעים פתוחים על גוף הדג

 

בהצלחה!

נשמח לעמוד לרשותכם בכל דבר ועניין

נכתב על ידי אורן בן שמשון

מתעניינים באקווריום בעיצוב אישי?

בשביל זה אנחנו פה (:

לשיחת ייעוץ בחינם השאירו פרטים

Call Now Button