image-removebg-preview-1-pazheqlic1topnh7c68rlkhukb6oyuwbmfcp74fty4-pebul86yaciphms235dnoeivfg7fmp7dvgjmdfutss-pecjunzgorh0jjrolrc1mer2bbp606m38rgx29f7mk

לתיאום פגישה 054-6613917

כיצד אקווריום עוזר בהפחתת כאב?

?How can surgeonfish help pediatric surgeons

 A pilot study investigating the antinociceptive effect

of fish aquariums in adult volunteers

Matthieu Sanchez MD1, Marion Delpont MD1, Manon Bachy MD1, Reda Kabbaj MD1,  Daniel Annequin MD2, Raphaël Vialle MD PhD

 

 סיכום מתורגם למחקר ניסוי החוקר השפעה של צפיה באקווריום דגים על קולטני תחושת כאב בניסוי בקרב מבוגרים

מבוא

מחקר הנערך על 69 נבדקים בריאים. ניסוי זה מציע אסטרטגית הסחה על מנת להפחית כאב וחרדה אצל ילדים באמצעות בעלי חיים כטיפול משלים לכאב עם יתרונות קוגנטיביים, פיסיים ופסיכו רוחניים.

שיטה

מערך ניסוי זה נעשה על מבוגרים בריאים אשר נחשפו לאקווריום אשר הוקם בחדר המתנה של מחלקת אורתופדיה בזמן צפיה של 5 דקות, 10 דקות, 20 דקות, ו30 דקות. תפיסת הכאב הוערכה באמצעות גירוי חשמלי אשר נמדד 10 דקות לאחר הצפיה באקווריום

ממצאים

ממצאים מראים כי הזמן האולטימטיבי אשר משפיע על הגדלת סף הכאב הוא צפיה של 5-10 דקות באקווריום. גם זמן ממושך יותר של צפייה שימושי בקליניקה אשר נדרשת לבצע תהליכים כואבים מעלה את סף הכאב.

מסקנות

ילדים והורים מוזמנים לצפות באקווריום במהלך 10-20 דקות לפני הליך רפואי כואב.

דיון

התערבות לא רפואית לטיפול בכאב הופכת להיות יותר נפוצה. ממצאים מראים כי התערבות כגון הסחת דעת עשויות להפחית את תחושת הכאב של המטופלים. השימוש בבעלי חיים בתחום הבריאות  כשיטת ריפוי טיפולית צברה פופולריות לאחרונה. היא משפרת תפקוד פיזי אנושי, חברתי רגשי, מצב רוח, תקשורת, פסיכוי רוחני.

לאור אתיקה כל הניסויים אשר נערכים על תפיסת כאב נעשים במבוגרים ולא בילדים ועל כן ניתן להשליך מכך שהממצאים רלוונטים גם למבוגרים אשר סובלים. הוחלט לבחור צפיה באקווריום לאור מחקרים קודמים אשר עסקו באלצהיימר ובהרפיה של החולים.

ההשפעות המרגיעות של אקווריום דגים שדווח בסקירת ספרות הייתה המניע העיקרי עבור ההתקנה המקורית בתוך המחלקה הכירורגית. מחקרים אחרים הראו גירוי קוגניטיבי אצל אנשים קשישים ועליית צריכה תזונתית אצל אנשים עם מחלת אלצהיימר לאחר כניסתו של אקווריומים דגים. רמות נוחות מוגברת לפני ניתוח שיניים בחולים אשר צפו באקווריום הציעו השפעה על שליטה בכאב.

המחקר הנוכחי הראה עלייה מובהקת סטטיסטית בסף תפיסת כאב לאחר 5 דקות של חשיפת ההתבוננות באקווריום. סף זה עלה שוב אחרי 10 דקות, 20 דקות ו -30 דקות של התבוננות באקווריום לעומת רמת הבסיס.

פרק זמן שלאחר צפייה קצר זה יכול להיות שימושי בקליניקה לבצע הליכים מכאיבים מסוימים.

טיפול לא תרופתי לכאב צבר תמיכה נרחבת בעשורים האחרונים. בעשור האחרון, זה הפך להיות מקובל כי לטיפול בעזרת בעלי חיים עשוי להיות מספר השפעות חיוביות על בני אדם. מחקרים מבוקרים הראו כי טיפול בעזרת בעלי חיים בהפרעות מעורבות בחולים עם הפרעות פסיכוטיות, הפרעות במצב רוח ואבחונים אחרים מפחית חרדה.

סיכום

טיפול לא תרופתי הוא מרכיב קריטי של  הורדת מתח כולל, חרדה וטיפול בכאב, והוא משמש כתוספת לטיפולים תרופתיים. המחקר הנוכחי נועד להעריך את הסחת הדעת הנגרמת על ידי צפיה  באקווריום על סף תחושה ותפיסת כאב במבוגרים בריאים.

בגלל כללי אתיקה במחקר זה הניסוי נערך על מבוגרים אך נמצא כי הסחת הדעת צריכה להיות זהה ועל כן ניתן להסיק את המסקנות על מבוגרים חולים.

מאמר זה תורגם על ידי אקווה מלח

מתעניינים באקווריום בעיצוב אישי?

בשביל זה אנחנו פה (:

לשיחת ייעוץ בחינם השאירו פרטים

Call Now Button