image-removebg-preview-1-pazheqlic1topnh7c68rlkhukb6oyuwbmfcp74fty4-pebul86yaciphms235dnoeivfg7fmp7dvgjmdfutss-pecjunzgorh0jjrolrc1mer2bbp606m38rgx29f7mk

לתיאום פגישה 054-6613917

תחזוקת אקווריום

מה חשוב לדעת בתחזוקת אקווריום

גידול ותחזוקת אקווריום דורש ידע ומקצועיות שללא ספק תוכלו לרכוש לבד עם הזמן. במאמר זה נדבר על כמה טיפים בטיפול באקווריום שיוכלו לעזור לכם להימנע מטעויות.

  1. להימנע מחומרי ניקוי- כאשר אנו ניגשים לנקות אקווריום יש להימנע מחומרי ניקיון. לעיתים נראה לנו ששימוש בספריי לזכוכיות האקווריום אינו מזיק כלל, אך כל כניסה של חומר ניקיון למי האקווריום יכול להפר את האיזון ולפגוע במערכת. גם בניקוי דקורציה ופילטרים, אם החלטתם להוציא את האבנים או הצמחים מהאקווריום על מנת לנקות אותם יש לשטוף אותם אך ורק במים וסקוץ. אין להשתמש כלל בחומרי ניקוי.
  2. שימוש נכון במזון- לכל סוג דג יש את סוג המזון המתאים לו. על מנת למנוע לכלוך באקווריום יש להקפיד על כמות נכונה של מזון. אם תשפכו כמות גדולה מדי של מזון לתוך האקווריום שלא תואמת את כמות הדגים, האוכל יצטבר בקרקעית האקווריום ובין הדקורציה ובכך ייוצר לכם באקווריום ירוקת ולכלוך/רפש.
  3. שאיבת רפש – כידוע בכל אקווריום יש בתחתית הצטברות של לכלוך הנוצר בגלל מזון הדגים, צואת הדגים תאורה ועוד. על כן, מידי פעם יש צורך לבצע שאיבת רפש מתחתית האקווריום. הליך זה מתבצע בעזרת מכשיר פשוט אשר מנקה את תחתית האקווריום. הדבר החשוב ביותר שיש לדעת כאשר ניגשים לנקות אקווריום הוא שברפש המדובר יש אמוניה. כלומר, לכלוך אשר עומד באקווריום מצטבר והופך לאמוניה ולכן במידה ולא ביצעתם ניקוי זמן רב יש לבצע בעדינות רבה את שאיבת הרפש ובמקטעים, כלומר כל יום קצת ובאזור אחר. זאת מפני שאם נבצע את השאיבה באופן מהיר ואגרסיבי ובכל חלל האקווריום האמוניה תתפזר בכל האקווריום והדגים ימותו. יש להבין כי אמוניה רעילה לדגים ועל כן יש להקפיד על עדינות רבה בעת הניקיון.
  4. דגים מנקים– מומלץ להכניס לכל אקווריום כמה דגים מנקים על מנת לסייע למערכת האקווריום בניקיון. נכון שלכל אקווריום יש מערכת פילטרציה אך יש לכלוך באקווריום שהמערכת לא מצליחה לנקות (בכל זאת לא ניתן לחכות את הטבע ב-100%) ועל כן דגים מנקים הם פתרון מעולה לניקיון נוסף לאקווריום.
  5. ניקוי פילטר ומדיות- בין אם אנו משתמשים בפילטר ביולוגי או מכני באקווריום שלנו אנו משתמשים בפרלון ומדיות על מנת לבצע תהליך ניקוי, הפרלון הוא למעשה כמו צמר גפן אשר נועד לתפוס בתוכו את כל הלכלוך של האקווריום. המדיות מטרתן היא לתפוס את הבקטריות הטובות כלומר, מדיות הן למעשה מצע שעליו כל הבקטריות הטובות מתיישבות. הדגשים הרלוונטיים כאשר אנו מנקים פילטר לאקווריום הם ראשית להשתמש בפרלון איכותי ולא פרלון פשוט אשר לעתים משמש בכלל לריפוד ספות והוא רעיל לדגים. שנית, יש לבצע החלפת פרלון כל כמה חודשים (תלוי בגודל האקווריום) . בנוגע למדיות לפילטר האקווריום אסור לנקות אותם מאחר וזה שוטף את כל הבקטריות הטובות שהצטברו עליהם.

 

נשמח לעמוד לרשותכם בכל דבר ועניין

נכתב על ידי אורן בן שמשון

מתעניינים באקווריום בעיצוב אישי?

בשביל זה אנחנו פה (:

לשיחת ייעוץ בחינם השאירו פרטים

Call Now Button